Na návštěvu pražírny Gape jsme se velmi těšili, jelikož s Petrem Rajtem spolupracujeme již od samého začátku našeho působení v To pravé z Hané, protože i on v tomto období začal budovat svoji pražírnu. Jsme rádi, že je jeho káva stálicí našeho sortimentu a z této spolupráce máme skutečně radost.
Za vznikem pražírny stál kněz
Firmu SacerGape s.r.o. založil Petrův strýc (Pozn. Sacer-kněz, Gape-Petr), který jako kněz v 90. letech studoval seminář ve Vatikánu, kde objevoval zatím pro Česko utajené chutě italského esspressa, domů vozil různé mocca konvičky, seznamoval své okolí s tím, jak se vlastně káva pije.
Káva není jenom turek a rozpustná, jak u nás frčelo v 90. letech, ale káva je kultura spjata s přípravou… je v tom trošku víc.
Strýc se stal sekretářem olomouckého arcibiskupa, ale káva zůstala dál jeho koníčkem. V roce 2010 se mu naskytla příležitost pořízení starší pražičky a prostor v Litovli, kde shodou okolností dříve bývala také pražírna. Mohl začít kávu pražit sám a svého synovce Petra přizval k obchodní spolupráci.
Okolnosti Petra Rajta donutili naučit se pražit kávu, přičemž o sobě tvrdí, že na poli gastronomie by nejspíš neobstál, jelikož umí uvařit jen čaj a vaječinku. Metodou pokus omyl zkoušel pražit kávu, až se mu povedlo tento proces standardizovat a vytvořit jeho jedinečný produkt – Cafe Gape. A tak vznikla malá rodinná pražírna, kde sám Petr praží kávu a jeho žena Monika se stará o objednávky.
Ani Rajtovi však neměli cestu za svým podnikatelským snem bez trnů. Když se mu podařilo překlenout těžké začátky, firma si postupně budovala jméno a dostávala se pomalu do povědomí zákazníků, majitelé litovelských prostor mu neprodloužili smlouvu, a tak se Petr ocitl na rozcestí, musel se rozhodnout co dál. Naštěstí se mu naskytl prostor v Lošově, kam pražírnu přestěhoval.
Do Lošova můžete bez váhání zavítat a vychutnat si svůj šálek kávy odborně připravený vyškoleným personálem.
Čím je Cafe Gape výjimečné?
Kvalitní káva se odvíjí již od kvality zeleného zrna, ale kouzlo malé pražírny spočívá právě v tom, že je malá, nevytváří velké objemy, a proto si může dovolit klást velký důraz na čerstvost kávy.
„Důležité pro nás není jen datum expirace, ale chlubíme se datem pražení, kdy jsme schopni čerstvě praženou kávu dopravit do pěti dnů k zákazníkovi, to velká pražírna nikdy umět nebude. Dále známe dobře místní odběratele. Pražíme pro lidi, kteří jsou okolo nás, máme tedy každodenní zpětnou vazbu, jak káva lidem chutná a jakou o ní mají představu.“, uzavírá Petr.
Děkujeme Petrovi za jeho cílevědomost při snaze vybudovat poctivý regionální produkt.
To pravé z Hané